بله، به منظور رفاه حال همکاران تسهیلات مختلف بانکی در قالب وام قرضالحسنه، وام کالا، وام خودرو، وام جعاله و ... از طریق بانکهای مختلف ارائه میشود. جهت اطلاع از تسهیلات بانکی موجود و شرایط هر یک، به وبسایت مدیریت امور اداری مراجعه یا با مسئول مربوطه (تلفن داخلی 4493) تماس گرفته شود.
-
آیا امکان استفاده از پوشش بیمهی خودرو گروهی در دانشگاه وجود دارد؟
معمولا همزمان با عقد قرارداد بیمهی درمان تکمیلی، قرارداد دیگری در زمینهی بیمهی خودروی گروهی با شرکت بیمهگر بسته میشود و تخفیفاتی به همکاران تعلق میگیرد. در حال حاضر تخفیفات به شرح جدول زیر است:
بیمه تخفیفات نحوه پرداخت بدنه خودروهای اداری: 15% تخفیف گروهی
خودروهای شخصی: 10% تخفیف گروهی، 10% تخفیف نقدی،30% تخفیف خودروهای صفر کیلومتر، 10% تخفیف خودروهای با کیفیت
20% نقد مابقی طی هشت قسط متوالی و مساوی شخص ثالث خودروهای اداری و شخصی: 2.5% تخفیف گروهی 25% نقد مابقی طی پنج قسط متوالی و مساوی -
آیا امکان استفاده از تسهیلات بانکی در دانشگاه وجود دارد؟
-
آیا تسهیلاتی جهت استفادهی کارکنان از مجموعهی ورزشهای آبی در نظر گرفته شده است؟
مجموعهی ورزشهای آبی دانشگاه علاوه بر تخصیص سانس ویژه به کارکنان در روزهای یکشنبه ساعت 16 تا 18 و چهارشنبه ساعت 15 تا 17، امکان استفاده از کلاسهای آموزشی را نیز فراهم ساخته است. همچنین استفاده از این مجموعه برای کارکنان و اعضای خانواده ایشان شامل تخفیف ویژه است.
-
آیا در دانشگاه امکان بهرهمندی از تسهیلات سفر و گردشگری وجود دارد؟
بله علاوه بر این که در سالهای اخیر در دانشگاه صنعتی شریف کمک هزینهی سفر به کارکنان تخصیص داده میشود، امکان بهرهمندی از امکانات اقامتی دانشگاه نیز فراهم است. این امکانات عبارتند از:
ـ تسهیلات اقامتی مجتمع فرهنگی تفریحی پرهسر: مجتمع فرهنگی تفریحی پرهسر واقع در شهرستان رضوانشهر با 13 واحد اقامتی در اختیار کارکنان دانشگاه است. جهت اطلاع از شرایط استفاده و چگونگی ثبت نام به وبسایت مدیریت امور اداری مراجعه گردد.
ـ تسهیلات اقامتی زائرسرای مشهد مقدس: همچنین امکانات اقامتی نیز در مشهد مقدس برای کارکنان فراهم است، که همکاران جهت اطلاع از شرایط استفاده و چگونگی ثبت نام میتوانند به وبسایت مدیریت امور اداری مراجعه نمایند.
-
آیا کارکنان بازنشسته نیز میتوانند تحت پوشش بیمهی درمان تکمیلی قرار گیرند؟
بله همکاران در صورت بازنشستگی نیز میتوانند از این پوشش بیمهای استفاده نمایند.
-
آیا میتوان افراد تحت تکفل خود را طی دورهی قرارداد بیمهی درمان تکمیلی تغییر داد؟امکان اعمال تغییرات در افراد تحت تکفل طی دورهی یک سالهی قرارداد وجود ندارد. البته ازدواج و تولد فرزند از این قاعده مستثنی است؛ در این شرایط بیمه شدهی اصلی باید به مسئول مربوطه (تلفن داخلی 4426) مراجعه و درخواست خود را طرح کند.
-
بیمهی عمر و حوادث گروهی یا تکمیلی چیست؟
این پوشش بیمهی عمر و حوادث مازاد و اختیاری است. شرط سنی قراردادهای بیمهی عمر و حوادث گروهی به ترتیب 70 و 75 سال است.
-
بیمهی عمر و حوادث مصوب کارکنان و بازنشستگان دولت چیست؟دولت تمامی دستگاهها را مکلف به تأمین بیمهی عمر و حوادث برای کارکنان و بازنشستگان کرده است. پوشش بیمهای موضوع این قرارداد فوت به هر علت و نقص عضو در اثر حادثه میباشد. این پوشش بیمهای فاقد سقف سنی است. همکاران تازه استخدام شده نیز از بدو استخدام از این پوشش بیمهای بهرهمند هستند.
-
جهت استفاده از پوشش بیمهی درمان تکمیلی چه اقدامی باید انجام شود؟دورهی قراردادهای بیمه درمان تکمیلی یک ساله است و لازم است کارکنان هر ساله پس از دریافت اطلاعیههای مربوطه، به وبسایت مدیریت امور اداری مراجعه و ضمن اطلاع از شرایط قرارداد، طرح بیمهای مورد نظر خود را انتخاب و ثبت نام نمایند. همکاران تازه استخدام شده در صورت تمایل میتوانند از بدو استخدام تحت پوشش بیمهی درمان تکمیلی قرار گیرند، بدین منظور لازم است به وبسایت مدیریت امور اداری مراجعه و فرم ثبت نام را تکمیل نمایند.
-
جهت استفاده از کمک هزینهی مهد کودک چه اقدامی باید انجام شود؟در این خصوص لازم است ابتدا فرم درخواست کمک هزینهی مهد کودک در سامانهی اتوماسیون اداری تکمیل و سپس هر ماهه فیش پرداخت هزینهی مهد کودک به مسئول (تلفن داخلی 4493) مربوطه ارائه گردد.
-
جهت افزایش یا کاهش افراد تبعی در بیمهی درمان تأمین اجتماعی چه اقدامی باید انجام شود؟
- افزایش افراد تبعی (افزایش عائله): بدین منظور همکاران میتوانند با دردست داشتن اصل دفترچه بیمهی خود (بیمه شدهی اصلی)، اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی خود، اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی و همچنین عکس فرد تبعی جدید به یکی از کارگزاریهای سازمان تأمین اجتماعی مراجعه نمایند.
- کاهش افراد تبعی (ابطال دفترچه): در صورت خروج از تکفل افراد تبعی، در مواردی نظیر ازدواج فرزند، طلاق و فوت، بیمه شدهی اصلی باید با در دست داشتن اصل شناسنامه و دفترچهی بیمهی خود و فرد تبعی به شعبهی 13 تأمین اجتماعی، مراجعه نماید.
-
در صورت مفقود شدن دفترچه بیمهی تأمین اجتماعی چه اقدامی باید انجام دهیم؟در صورت مفقود شدن دفترچه بیمه، صاحب دفترچه (اصلی یا تبعی) باید با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی به شعبهی 13 تأمین اجتماعی مراجعه نماید.
-
شرایط بهرهمندی از کمک هزینهی مهد کودک چیست؟طبق مادهی یک دستورالعمل پرداخت کمکهای رفاهی، به ازای هر فرزند زیر شش سال (صرفاً به یکی از زوجین شاغل در دانشگاه یا سایر دستگاههای اجرایی) کمک هزینهی مهد کودک تعلق میگیرد که میزان آن هر ساله توسط دولت تعیین و اعلام میشود.
-
کارکنان جهت استفاد از پوشش بیمه درمان پایهی تأمین اجتماعی چه اقدامی باید انجام دهند؟
- به سامانهی اتوماسیون اداری مراجعه و از قسمت ایجاد مدرک ـ فرمهای رفاهی، فرم بیمهی درمان پایه ـ تأمین اجتماعی دریافت و تکمیل گردد.
- به مسئول بیمهی درمان پایه (تلفن داخلی 4414) مراجعه نموده تا قسمت تأییدیه کارفرما در فرم مذکور تکمیل شود.
- با در دست داشتن مدارک زیر به عنوان بیمهشدهی اصلی به شعبه 13 تأمین اجتماعی به نشانی خیابان آزادی، بعد از چهار راه خوش، نبش خیابان شهید قانعی، پلاک دو مراجعه گردد:
- اصل و تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی خود (بیمه شده اصلی) و افراد خانواده (بیمه شده تبعی)
- تصویر حکم کارگزینی
- یک قطعه عکس پرسنلی از تمام افراد (اصلی و تبعی)
- فیش حقوقی
-
کمکهای رفاهی پرداخت شده در دانشگاه چگونه است؟
طبق مادهی چهار دستورالعمل پرداخت کمکهای رفاهی، دانشگاه میتواند در طول سال وجوهی را تحت عنوان کمک هزینهی غیرنقدی به مناسبتهای ویژهی مذهبی و ملی به کارکنان پرداخت نماید. در حال حاضر این پرداختها در مناسبتهایی نظیر ماه مبارک رمضان، نوروز، آغاز سال تحصیلی، روز زن و روز مرد در قالب تجارت کارت صورت میپذیرد.