تصمیمات جدید برای ارتقای شرایط شغلی و حفظ حقوق کارکنان دانشگاه
بر اساس مصوبات اخیر هیئت اجرایی منابع انسانی دانشگاه، تصمیمات مهمی در راستای ارتقای شرایط شغلی، بهبود فرآیندهای منابع انسانی، و حفظ حقوق و مزایای کارکنان اتخاذ شده است که به شرح زیر اعلام میگردد:
1. اعمال امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر: با استناد به تبصره ۴ ماده ۵۱ آییننامه استخدامی اعضای غیر هیئتعلمی، با اعمال امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر برای ۲۹ نفر از همکارانی که دارای حداقل ۲۵ سال سابقه خدمت قابلقبول بوده، میانگین ارزیابی عملکرد سهساله اخیر ایشان حداقل ۹۲ است، و از بدو ورود به خدمت ارتقاء مدرک نداشتهاند، از تاریخ 1403/01/01 موافقت گردید.
3. ارتقای رتبه شغلی: ارتقاء رتبه ۱۹ نفر از همکاران محترم از ابتدای سال جاری مورد تأیید قرار گرفته است.
5. تسهیل فرآیند اعطای پایههای تشویقی: نمرات ارزیابی سالانه ۹۵ و بالاتر معادل با حداکثر امتیاز ارزیابی تلقی شده و در موارد کمتر بودن تعداد پایههای اعطایی از سهمیه سالانه واحد، بر این اساس بازنگری انجام خواهد شد تا تعداد بیشتری از همکاران امکان برخورداری از پایههای تشویقی را داشته باشند.
7. تخصیص فوقالعاده فنی به مشاغل حوزه فناوری اطلاعات: در ادامه مصوبات سال گذشته هیئت اجرایی در خصوص بهرهمندی همکاران از فوقالعاده فنی، با تخصیص ۴۰٪ حق فنی، از تاریخ 1403/01/01، به کلیه کارکنان دارای مدرک کارشناسی مرتبط با شغل که در حوزه فناوری اطلاعات دانشگاه (اعم از ستاد و صف) شاغل هستند، موافقت به عمل آمد.
8. بازنگری در تاریخ اجرای فوقالعاده سختی کار: مقرر شد تاریخ برخورداری از فوقالعاده سختی کار برای برخی از همکاران، که به دلایل مختلف مورد بازنگری قرار گرفته، از تاریخ جلسه (1403/12/26) به تاریخ تغییر وضعیت ایشان اصلاح گردد.
این تصمیمات در جهت بهبود وضعیت کاری همکاران، افزایش شفافیت و کارآمدی در فرآیندهای منابع انسانی اتخاذ گردیدهاند و اجرای آنها به طور رسمی از تاریخهای ذکرشده آغاز میشود و همکاران محترم احکام مربوطه را به زودی دریافت خواهند نمود.